Ervaar jij stress of stressvolle situaties in je leven?

Wanneer je voor een langere periode last hebt van spanning, dan kan dit effect hebben op je mentale gezondheid. Er kunnen dan klachten ontstaan zoals; veel piekeren, moeilijk in slaap komen, snel gefrustreerd raken, emotioneler worden zoals sneller boos en verdrietig enzovoorts.

Samen met jou ga ik werken aan de bron van jouw langdurige stress. Dit doe ik door in gesprek te gaan met jouw lichaam en met jou, zodat er helder wordt wat er nu echt speelt en dit pakken wij dan aan. Ook zet ik energiewerk in om tot een diepere laag te komen (vastzittende, blokkerende energie).

Als er spanningen zijn naar aanleiding van een gebeurtenis die kort geleden gebeurt is, dan is het goed hier op tijd mee aan de slag te gaan om te verwerken en te ontladen. Zodat deze niet onbewust vast komt te zitten in jouw lijf en brein.

Herken jij dit in jezelf?

Leg je de lat hoog voor jezelf? Moet alles perfect zijn en is een fout maken een teken van zwakte? perfectionistisch is en al bezig is met “morgen” of lang blijft hangen in wat is geweest;

Voortdurend denken over mogelijke rampen die zich kunnen voortdoen. Als er iets mis gaat, loop in jouw beeld alles mis.

Je kan weinig tot niets verdragen. Zodra er kritiek of tegenslag is, ga je klagen of stop je ermee. gefrustreerd raakt als het niet lukt of juist verdrietig wordt en zich terug trekt

Alles en iedereen te vriend willen houden, altijd aardig gevonden willen worden. Dat dit nooit zal lukken, moge duidelijk zijn. Vragen om bevestiging.

De wereld en andere manen moeten zich van jou aan bepaalde (zelfbedachte) regels houden. Bv. “Ik heb je vorig jaar geholpen, dus nu moet je mij ook helpen.”

Stress van mensen met wie je dagelijks moet omgaanZoals je partner, kinderen, collega’s en vrienden. Die zijn niet te ontlopen en daarom zal je met hun aanwezigheid en gedrag overweg moeten kunnen.

Je vermijdt activiteiten en die lijken steeds groter en moeilijker te worden. Vooral als dit structuur gebeurt, stappen de taken zich op. Hiermee creëer je onnodige stress.

Dan zou het zomaar kunnen dat dit onnodig veel energie kost, waardoor ze veel stress opleveren. Er kan nu namelijk spanning opgebouwd worden en en patronen worden ontwikkeld.